Friday, April 24, 2009

De Maas is vol !

De plastic-ramp duidelijk maken voor het grote publiek; hoe doé je dat ?

Zonder budget de waanzin proberen te bevechten die met miljarden wordt gepromoot:
Begin er maar aan.
Enfin, ik ben er aan begonnen, al een tijdje geleden.
Maar het schiet niet echt op.

En de ene actie lukt al -een heel klein- beetje beter dan de andere.
Dit week-end was mijn ge-actie bijna voorbij.

Ik dacht dat ik de weg van alle plastiek zou gaan: met de rivier mee naar zee...
In dit geval de Maas.
Lees het artikel van burgerreporter Arnold Roberts ( HBVL), die ik toevallig ontmoette op de oever van de Maas na mijn mislukte actie...

Een man die ook in eerdere reportages de schoonheid toont van de streek,
maar wie de plastic-ramp niet is ontgaan blijkens zijn foto's ( naar beneden scrollen)
















Nog een klein actietje: een (gepubliceerde!) lezersbrief in het papieren Belang.

No comments: